Wednesday, February 18, 2009

from segamat - bekok - jb - segamat-

pada 14 febuari yg lepas aku ngan rakan2 ku berjln ke bekok utk mandi air terjun di sana... aku pergi seramai 60rg...

ahli2 yg terlibat secara langsung n xlangsung adalah
tory manusia spesis nk pupus di telan zaman
buteng sepsissama ngan tory
bangau satu2nye sepisis burung yg tidak blh terbang tp blh berkata2 juga dikatakan terancam. (dicop oleh kerajaan haiwan terpelihara kerana dimaklumkan hiwan ini tlh pupus habitat beliau)
laici sebiji buah laici yg satu2nye tidak blh dimkn tp blh berjln seperti manusia biasa juga. (telah dicop sebagai buah yg terpelihara dan dilarang memeting buah tersebut bg menjaga sepisis beliau)
psi aka pc senang dipanggil sebagai org tua dan sebagai penjaga mereka di atas. (beliau walaupun seorg yg tua tp tetap org celik it. huhuhuhu)

nie la laici ketika nie dier sedang bergayut di atas papan tanda itu.. mengikut org kampung dier nie senang terkejut... (dier lah menyambut kedatangan aku)

nie lah muka dier lepas dier terkejut tgk aku... skang nie dier pelik aper yg sdg aku lakukan... sbb tu dier berani dekat... waktu nie aku terkejut dier bleh ckp... walaupun dier hanya sebuah laici... hehehe...


lepas tu buah laici bawa aku seorg tua yg menjaga mereka. dier juga slalu bertapa atas bukit bekok nie... hehehehe disini kami mencr tempat utk mandi... semua tempat ampir penuh... setengah jam br dpt jumpa tempat sesuai kami mandi...




pic diseblh kiri waktu berjln utk mencr tempat utk mandi.. diseblh kanan pula muka selepas sampai.. huhuhuhuu...
nie la muka2 kami lepas berjaya mendapat tempat utk mandi... walaupun penat, kami tetap berasa puas ketika mandi disini.... hehe... kami bermain gelongsor di air terjun tu... tu plng best skali.... ( 1st time buat 2 yg best tu)







lihat lah wajah mereka penuh keseronokan... hahahaha....


setelah penat bermandi manda kami pun ingat nk blk... tp disebb kan aku kuarkan idea giler aku yg iaitu pergi ke jb... hahaha sory rakan2 disbbkan idea giler aku, mereka terpaksa melyn aku.... hahaha tq kepada rakan2 ku nie...



kami buat perbincangan dimana arah tuju kami ker jb... akhir skali semua setuju utk ker danga bay... huhuhuhu... aku plng excited utk g sana... siap ader lagu tema lg... jom2 jom g j.b... hehehe




nie muka tory watu dlm perjalan ker jb... dier kepenantan... dan sempat take nap waktu dlm kereta... hehehe... kesian dier... hehehehe.... mcm org tua sdng tidur... hehehe....










nie la danga bay... kami btol2 exiceted sampai sini...





kami lepak disini wat sementare... penat sey
waktu kami lepak sini kami terlihat ader kelibat awek cun bermain gajah terbang... tp sayang seribu sayang dier hanye pandang buah laici jek... hampe... heheheeh
tp laici tlh merugikan waktu tu kerana laici malu utk menegur dier.... walaupun dier bg green light.... hehehehe taapi ader situasi yg lebih klaka korg nk tau g blog laici
hehehee

No comments: