Monday, October 26, 2009

aper2 jek

ari nie aku tetibe terbuka di hati aku nk buat satu karangan yg aper2 entah... yg mengarut... aku mintak maaf kerana ambil masa korg utk baca nie... ari sabtu yg lepas aku convo... aku epy sesgt... tp org yg amat aku sygi x der dsisi aku... kerana die masih study... yg ader parents aku... tp x per janji ader org dtg... aku cemburu melihat mereka epy pada ari tu... heehe... entah lah... anyway bkn tu yg aku rungsing... tp life aku selepas nie... aku perlukan rancangan... rancangan utkmasa dpn aku terjamin.... aku skang keje di media prima yg hanya contract selama 3 bn shja... ari nie aku pg keje mcm biasa... tp aku arinie aku terasa sunyi sesgt... aku sunyi yg teramat sgt... hp aku ari diam yg thp melampau.... yg mesej aku sorg jek... kakak angkat aku jek... yg lain mungkin dh lupa aku kot.... berbalik pada cerita td... aku nk wat aper selepas nie... sbb keje aku ader lg 2 bln jek lg... tetibe aku rindu pada kwn2 tadika aku, sek rendah, meng, ngan kawan univerisiti aku... waktu aku kt tadika aku x suka huruf j... kerana aku confius ngan hurf g... bile aku sek rendh aku x suka blaja... bg aku, aku suka bermain... sbb tu aku slow... smpai aku sek meng aku sudah pandai main com.. pada masa tu aku gila chatting... sampai form 3... aku terjumpa seorg perempuan yg sedap nama die... nama die dirahsia kan... sejak aku terpandang nama die aku tlh jatuh cinta pada nama die... nama die cukup indah bile disebut... aku dh x kesah pda paras rupa die.... sbb die terlalu baik... aku tlh jatuh cinta pada die... selepas aku mengambil spm and result... selepas tu aku dpt berjumpa ngan die... oh die memang cntik... terlalu cntik... dan terlalu indah... bila dipndg... aku jatuh cinta pada die... tu cerita sedikt sebnyk cerita tentang aku dan die.... bile di universiti aku mula mengenal erti persahabatan... aku mula paham aper dikatakan sahabat... aper beza antara kwn, shabat, kwn baik dan musuh. tetapi aku sedar aku masih belum matang... rmai yg x bersuka dgn aku disbb kan sikap aku sendiri... aku sedar semua tu... dan aku tak pernah menyalahkan mereka utk menerima aku... sbb aku tau perangai aku buruk... aku sedar aku buruk... tp aku x mampu ubh xt awu kenapa... adakah aku nie jenis x bleh terima teguran yg membina utk diri aku juga? ermmm... entahlah... aku sendiri x mampu nk menjwb soalan tu...... tp sku sonok ngan kwn2 aku semua... mereka bnyk mengajar aku erti semua nie... ari nie thn nie aku dh mula start berkerja... sambg degree nie lah wat aku serabut tak tau sama ada akuptt ssmbg atau tidak... aku terigin sambg... tp dissbbkan aku jugak aku tak dpt sambg... aku phm... nie lah life aku yg tak terancng... life aku yg serabut disbbkan aku sendiri... aku harap die mengerti yg aku perlukan die.....

1 comment:

rahmat said...

bkn ko sorg je x terancang.
ak ni pun men redah je ni.
papehal pun all the best cen.
ak tau ko boley punyer.
haha